A sajtóból értesültem arról, hogy Veres Pál polgármester úr a miskolci operafesztivál jövőjét a Bartók Tavasz rendezvénysorozat részeként képzeli el

A sajtóból értesültem arról, hogy Veres Pál polgármester úr a miskolci operafesztivál jövőjét a Bartók Tavasz rendezvénysorozat részeként képzeli el. Nincs más választásom, mint e döntést tiszteletben tartani, az én fesztiváligazgatói szerepvállalásom viszont ebben az esetben szükségtelenné válik

– írja nyílt levelében Kesselyák Gergely, aki a fesztivál 2001-es alapításában is részt vett. A fesztivál, mint írja, azért született meg, hogy „vízfejű országunk vízfejű operaéletében létrejöjjön egy nemzetközileg is komolyan vehető, önálló identitással rendelkező másik operaközpont”, ezen a célon pedig szerinte a Bartók Plusz Operafesztivál messze túltett, és fontos szerepet játszott abban, hogy a hazai operaélet kilépjen a nemzetközi piacra. A fesztivál négy operaíró versenyt bonyolított le, az ötödikben már a  Luciano Pavarotti Alapítvány is társrendező akart lenni. Most azonban az igazgató úgy érzi, a fesztiválnak a tervezett változtatások fényében a lényege tűnik el.

A Bartók Tavasz létrejöttét üdvözlöm. (…) Magam is szívesen fogok szerepet vállalni karmesterként vagy rendezőként, ha erre felkérést kapok. A Bartók Tavasznak azonban van menedzsmentje, így az én fesztivál-alkotó szerepemre nincs szükség. Megszűnik az a bizonyos identitás is, aminek a fenntartásáért oly sokat dolgoztunk az elmúlt húsz évben. A Bartók Tavasz rendezvényeit nem Miskolcon, hanem Budapesten fogja megnézni a nemzetközi kultúraturista. A Bartók Tavasz Miskolc nevét nem fogja Európa opera-térképén tartani. (…) Bármennyire fáj is, kimondom, hogy amit én mint alapító „miskolci operafesztiválnak” hívtam – az itt és most véget ért.

Fotó: Archív

– írja Kesselyák. (a kép bal oldalán)