Kanári.  A MALÉV romjain daganyázó Ryanair-re szálltunk  (1.) konzumidiota.blog

Tud-e valami használható információt  szerezni egy külföldi a magyarországi állapotokról, ha július végén Siófokra látogat? Hát, nem sokat. Mi azért megpróbáltuk. Miután bejelentették, hogy most spanyolok a görögök, és jól leminősítették őket, a MALÉV romjain daganyázó Ryanair-re szálltunk, hogy a Kanári-szigetekre, Lanzarotére repüljünk. Átszállás Milánóban, ami erős túlzás, mert a városba órákig kellene buszozni, de a kifutópálya végén ott egy helyes olasz kisváros, Bergamó, és a busz pár euróért elvisz a belvárosba. A lehúzás a csomagmegörző , érdemes inkább a 10 kilós bőröndöt magunkkal vinni.
Megérkezés előtt a személyzet intenzív takarításba fog, majd a kiszállás után sárga mellényt öltenek, és segítenek a gép indulás előtti felkészítésébe. 20 perc múlva már ismét a levegőben vannak… Egy izgalmasra sikeredett landolás, és a Ryanair szarrágása nyomán busz helyett gyalog megyünk az repülőtér épületéhez.
A 90-es évek elején a Kanári volt a nyaralások csúcsa. A magyaroknak ez volt ez első úticélpont, ha valaki komoly nyaralásra vágyott, és szeretett volna arcoskodni, ide fizetett be. Jártunk persze mi is itt. Arra emlékszem, hogy megmásztuk a Teide csúcsát egy másik szigeten, Tenerifén, kellemes klíma,  jég, hó, pipáló vulkán, holdbéli táj , és egy rozoga német nyugdíjasokból álló csapat úgy elhúzott mellettünk, hogy csak néztünk. Aztán találkoztunk az apartmanban egy másik társasággal, akik csak azért ugrottak át valahonnan Európából, hogy megnézzék a kedvenc macskáikat, akiknek ők a gazdáik, ha kint vannak a téli hónapokban. (folytatjuk)